Facebook Twitter YouTube SoundCloud RSS

Wikileaks Rips Guardian’s Manafort-Assange Report by ‘Serial Fabricator’, Offers Million Dollar Challenge

The Guardian is at it again. This time, resorting to the old gag of inserting the obligatory propaganda caveat “sources say” to its original report.

In the report, co-authored by the paper’s Luke Harding and Dan Collyns, it was claimed that ex-Trump campaign executive Paul Manafort met with Wikileaks’ Julian Assange several times including “around the time” he joined the Trump campaign.

Pictured Above: Screen grab from The Guardian’s front page, 27 Nov 2018.

The Guardian report also claims that both the Manafort and Assange camps were given a chance to respond and issue denials but failed to do so before publication. To which Wikileaks responded quickly with:

And then the whistleblowing publisher put a million dollar challenge on offer, ripping the paper’s report and its co-author, Luke Harding, an ardent Russophobe:

For those readers not familiar with Harding’s previous work, he literally wrote a book titled “Collusion” where he puts his grand Russia conspiracy theory adventurism on full display. Watch as Aaron Maté of TheRealNews obliterates his Russiagate thesis:

Wikileaks has now upped the ante, with an open challenge to prove who is more “trustworthy and accurate” as a publisher:

We remind our readers that Wikileaks, whether you love or loathe it, has a 100% perfect record on the facts in its reports. The Guardian, however, not even close.

Update (3 Dec 2018): A third author of the report, Fernando Villavicencio, is revealed in the byline of The Guardian’s print edition as pictured below. Villavicencio was omitted as a co-author in the online version of the report. For more on this aspect of the story, click here.

READ MORE RUSSIAGATE NEWS AT: 21st Century Wire Russiagate Files




Get Your Copy of New Dawn Magazine #203 - Mar-Apr Issue
Get Your Copy of New Dawn Magazine #203 - Mar-Apr Issue
Surfshark - Winter VPN Deal