Facebook Twitter YouTube SoundCloud RSS
 

Rafael Correa Rubbishes CNN Claim of Ecuador Embassy as ‘Russian Hacking Hub’

This week CNN ran what can only be described as a fake news compendium featuring a wholly fictional account of Julian Assange’s time in the Ecuador Embassy in London.

In their “exclusive” report, CNN falsely claimed that Assange used the embassy a “command post” for working with “Russians and world-class hackers” to meddle in the 2016 US presidential election.

Former Ecuadorian president Rafael Correa rebuked CNN’s Russiagate emporium calling it “rubbish”.

RT International reports…

.
Former Ecuadorian president Rafael Correa has lashed out at CNN over a report claiming whistleblower Julian Assange turned the country’s embassy in London into a “command post for election meddling,” branding the story “rubbish.”

In a Monday report, CNN alleged that the WikiLeaks founder had used the Ecuadorian embassy, where he lived under asylum for seven years, as a base from which to help Russia “undermine” the 2016 US presidential election. CNN claimed Assange received “in-person deliveries” of potentially “hacked materials” and held “suspicious meetings” with “Russians and world-class hackers.”

A day later, CNN published comments from an interview with Correa in which he said that since Assange was posting information about Hillary Clinton and not Donald Trump, his whistleblowing amounted to “manipulation.” This is why Ecuador eventually cut off Assange’s internet access in the embassy, Correa said — but he denied there was any cooperation between Assange, Russia and Ecuador to interfere in the US election.

CNN, however, framed the story to fit with its conspiracy narrative of Assange and Quito aiding in Moscow’s alleged interference, with its headline dramatically reading that Correa “confirms” the election meddling. In a tweet promoting the story, the network implied that Correa was aware of the alleged meddling and simply didn’t care.

Correa told RT on Wednesday that CNN’s original story about the embassy operating as a “command center” was “rubbish” and that the network was trying to build an untrue narrative of cooperation between Assange and Russia to ensure the public supports his eventual fate.

(…) Correa also denied claims made by other media that he had a direct telephone line with Assange in the embassy. In reality, he said, he only spoke to Assange once — when the WikiLeaks founder interviewed him for his show on RT.

Correa said that CNN’s claims about illicit activities in the London embassy were not confirmed by actual evidence, but based on the report by US Special Counsel Robert Mueller into so-called Russian interference and disproven “collusion” with the Trump campaign…

Continue this story at RT International

READ MORE ASSANGE NEWS AT: 21st Century Wire Assange/Wikileaks Files

SUPPORT OUR MEDIA PLATFORM – BECOME A MEMBER @21WIRE.TV